26 Julai 2013

Kuatkan Dirimu

0 Komen
[pemilik asal]

Masih di sini tetap menanti jawapan dari-Nya...

Jawapan dari doa yang ku panjatkan kepada-Nya...

Erk??? sampai bila aku harus menanti jawapan dariMu ya Allah???

Tempelak muka sendiri... kenapa aku macam nie... mungkin ini adalah satu ujian dari-Nya...

Allah mungkin saja nak uji aku... jauh mana tahap Iman aku... Mungkin Allah saja nak bagi kejutan kepada aku dan bagi yang lebih baik dari apa yang aku pohon kepada-Nya..

Sabarlah wahai hati.. Aku tahu mungkin aku dah banyak buat salah dan tak pernah rasa syukur dengan apa yang telah KAU beri kepadaku selama ini...

Lemahnya diri ini ... Ya Allah!!!

Masih banyak yang perlu aku perbaiki dalam mengejar Redha-Mu... Mungkin sebab dosa-dosa yang telah ku lakukan selama ini telah membuatkan aku seperti ini...

Aku tahu tak mudah untuk kita menjadi baik tapi aku cuba juga demi kesilapn yang telah ku lakukan sebelum ini...

Ya Allah, 
mampukah KAU memaafkan hambamu yang hina ini...
mampukah KAU menghapuskan dosa yang telah aku lakukan...

Aku tahu,
KAU Maha Pengampun lagi Maha Penyanyang...
Walau sebanyak mana pun dosa yang hambamu lakukan... KAU pasti ampunkan dosanya selagi hambamu ini bertaubat sesungguhnya...



teresak sendiri

betapa hinanya diri ini... Bila susah baru nak ingat pada-Nya tapi masa senang kita dah lupa yang selama ini DIA lah yang telah menolong kita... Inilah diri kita sebenarnya...

Kita tak sedar Allah sentiasa bersama kita... Tak kira susah ataupun senang...

Membimbing kita...

Menguji kita...

Dialah peneman yang terbaik...

Insafi diri... Tanya diri, sampai mana kita masih ingat pada-Nya???

Jangan salahkan sesiapa jika diri tak sehebat mana pun... Kita hanya hamba pada-Nya...  

24 Julai 2013

Lagi-Lagi Selipar Kena Curi

0 Komen
Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Belia Benci Pencuri Selipar
[Pemilik asal]
Alhamdulillah sekarang dah masuk puasa yang ke-16... In Sha Allah malam nie Qunut dah.... Aku tengok, semakin nak habis bulan Ramadhan nie semakin kurang pulak orang pergi ke masjid nak solat terawih... Mungkin sibuk nak buat persiapan nak beraya kot???? 

Lelaki pun nak beraya jugak kan??? aishhh, semua tu boleh atur bah... 

Solat terawih nie bukannya selalu pun, sekali dalam setahun baru kita jumpa bulan mulia dan penuh rahmat nie... 

Tapi kan... kita pergi ke masjid nak solat terawih secara berjemaah nak dapat ganjaran yang sepatutnya ... betul tak??? 

Apasal ada jugak yang masih nak buat dosa... Curi selipar orang sehinggakan menyusahkan orang lain... 

Kalau dah selipar kena curi macam mana nak balik.. kaki ayam??? dah lah rumah jauh.. balik pun terpaksa berkaki ayam... 

Apa punya pencurilah orang nie... dah tak boleh nak beli seliparkah sampai selipar orang lain pun kau nak kebas... 

Betulkanlah niat tu wahai "si pencuri selipar" bila nak ke masjid... Kesian dekat orang lain... Macam mana kalau perkara nie terjadi dekat dirikau pulak... Mesti frust menonggengkan...

Aku pun tak tahulah kenapa perkara seperti ini mesti terjadi setiap masuk bulan puasa... Semoga orang-orang seperti ini akan bertaubat dan tak lagi menyusahkan orang lain...

9 Februari 2013

Segmen Top Up CNY2013 by Emas Putih

7 Komen
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Segmen Top Up CNY2013 by Emas Putih

Betul jugak kata Emas Putih nie, dari tak da buat apa-apa masa cuti nie baik Senget join saja segmen yang ada. Dapatlah juga Senget tambahkan kenalan dalam dunia maya nie... hahaha.. Lagi pun syarat yang diberikan pun bukannya susah sangat, budak darjah satu pun boleh join jugak nie... hahahaha... banyak pulak Senget ketawa nie, nanti korang cakap yang Senget nie gila pula... Kekeke...

Segmen Top Up CNY 2013 by Emas Putih dan sponser by Khairul Zamri , Mun Violettaxious , Amirah Raduan dan Aiman Aziz

Tarikh Tamat
12 Februari 2013, Selasa, Jam 11.59 Malam
4 Hari Sahaja dan maybe akan tamat awal :) Tengok keadaan . Hihi.


Hadiah
Top Up RM5x10 blogger yang bertuah

Sambil bersegmen, sambil peluang menang top up. Hehe Sambil tambah follower.
Selamat Bersegmen :)