26 Julai 2013

SENYUM

Kuatkan Dirimu

[pemilik asal]

Masih di sini tetap menanti jawapan dari-Nya...

Jawapan dari doa yang ku panjatkan kepada-Nya...

Erk??? sampai bila aku harus menanti jawapan dariMu ya Allah???

Tempelak muka sendiri... kenapa aku macam nie... mungkin ini adalah satu ujian dari-Nya...

Allah mungkin saja nak uji aku... jauh mana tahap Iman aku... Mungkin Allah saja nak bagi kejutan kepada aku dan bagi yang lebih baik dari apa yang aku pohon kepada-Nya..

Sabarlah wahai hati.. Aku tahu mungkin aku dah banyak buat salah dan tak pernah rasa syukur dengan apa yang telah KAU beri kepadaku selama ini...

Lemahnya diri ini ... Ya Allah!!!

Masih banyak yang perlu aku perbaiki dalam mengejar Redha-Mu... Mungkin sebab dosa-dosa yang telah ku lakukan selama ini telah membuatkan aku seperti ini...

Aku tahu tak mudah untuk kita menjadi baik tapi aku cuba juga demi kesilapn yang telah ku lakukan sebelum ini...

Ya Allah, 
mampukah KAU memaafkan hambamu yang hina ini...
mampukah KAU menghapuskan dosa yang telah aku lakukan...

Aku tahu,
KAU Maha Pengampun lagi Maha Penyanyang...
Walau sebanyak mana pun dosa yang hambamu lakukan... KAU pasti ampunkan dosanya selagi hambamu ini bertaubat sesungguhnya...



teresak sendiri

betapa hinanya diri ini... Bila susah baru nak ingat pada-Nya tapi masa senang kita dah lupa yang selama ini DIA lah yang telah menolong kita... Inilah diri kita sebenarnya...

Kita tak sedar Allah sentiasa bersama kita... Tak kira susah ataupun senang...

Membimbing kita...

Menguji kita...

Dialah peneman yang terbaik...

Insafi diri... Tanya diri, sampai mana kita masih ingat pada-Nya???

Jangan salahkan sesiapa jika diri tak sehebat mana pun... Kita hanya hamba pada-Nya...  

0 Komen:

Catat Ulasan